Werkwijze
Ieder mens is anders, dus elke behandeling door de diëtist is maatwerk. Tijdens het eerste bezoek aan de diëtist zult u daarom veel vragen krijgen: over uw eetgewoontes, uw gezondheid, uw medische gegevens, gegevens over (immunologische ) onderzoeken, uw klachten in relatie tot de voeding, wat zijn uw verwachtingen en uw wensen. Daarna maakt de diëtist een behandelplan en een persoonlijk advies.
In de volgende consulten zal de diëtist het resultaat van het dieet evalueren, zo nodig meer uitleg en informatie geven over voeding, samen met u de tolerantiegrens bepalen , aanpassen aan uw persoonlijke situatie en samen met u zoeken naar oplossingen voor eventuele knelpunten. Uiteraard zal zij u ook ondersteunen bij het opvolgen van het advies, bijvoorbeeld door middel van:
- Handige tips voor het inpassen van de dieetadviezen in uw eetgewoontes
- Praktische informatie over wat er op het etiket staat en waar u welke producten kunt kopen
- Suggesties voor speciale gelegenheden, zoals uit eten gaan, feestjes en op vakantie gaan.
Diagnostisch eliminatiedieet
Indien het nog niet duidelijk is op welke voedselallergenen u reageert, wordt er gestart met een diagnostisch eliminatiedieet. Dit dieet duurt meestal 4-6 weken, daarna volgt er een evaluatie en afhankelijk van de klachten wordt er gestart met een belasting. Als na de belasting duidelijk is welke allergenen relevant zijn wordt er een therapeutisch dieet voor u samengesteld.
Privacy
In de behandeling van de diëtist is uw privacy gewaarborgd. Alles wat u met een diëtist bespreekt, wordt vertrouwelijk behandeld. Een diëtist toont respect voor u en uw omstandigheden en streeft altijd naar een optimale samenwerking en het geven van duidelijke adviezen.
Klachtenregeling
Heeft u een klacht? Neem eerst contact op met uw diëtist. Indien het onderling niet opgelost kan worden, kunt u schriftelijk een klacht indienen bij:
Klachtenloket Paramedici, Postbus 19207, 3501 DE Utrecht,
Email: info@klachtenloketparamedici.nl.